ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ Β1 ΦΑΣΗΣ ΓΠΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

cid:D4678F3F-B12C-4F74-A108-6D88AF6D3302 ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ C:\Users\administrator\Desktop\logos\101 ΧΡΟΝΙΑ.jpg

ΔΗΜΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ​​ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

Διεύθυνση:​​ Λ. Δημοκρατίας 306

Τ.Κ.​​ 68131, Αλεξανδρούπολη

Τηλέφωνο:​​ 2551350173

e-mail:​​ gtip@alexpolis.gr

 

 

Αλεξανδρούπολη,​​ 04/10/2021

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα:​​ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Β1 ΦΑΣΗ TOY «Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Αλεξανδρούπολης»

 

Τέθηκαν​​ προς διαβούλευση​​ στην κεντρική σελίδα του Δήμου Αλεξανδρούπολης (βλέπε www.alexpolis.gr), η ανάλυση, τα συμπεράσματα και οι προτάσεις της Β1 Φάσης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Αλεξανδρούπολης (σύμφωνα με την παρ.2, του άρθρου 3, του Ν.1337/1983 και το Ν2508/1997).

 

Αντικείμενο του Β1 Σταδίου, που τίθεται σε δημόσια διαβούλευση, αποτελεί η παρουσίαση των προτάσεων για τη χωρική οργάνωση, τις χρήσεις γης, την προστασία περιβάλλοντος και την πολεοδομική ρύθμιση των περιοχών του Δήμου Αλεξανδρούπολης (εξαιρείται η Δ.Ε. Τραϊανούπολης).

 

Η διαβούλευση θα διαρκέσει δύο (2) μήνες, με ημερομηνία έναρξης την 01 Οκτωβρίου 2021, ημερομηνία ανάρτησης της μελέτης στην ηλεκτρονική σελίδα του Δήμου. Τα στοιχεία που αναρτώνται είναι οι χάρτες και το κείμενο της πρότασης.

 

Ως τμήμα επικοινωνίας και παροχής σχετικής πληροφόρησης ορίζεται το τμήμα Πολεοδομικών Εφαρμογών της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Αλεξανδρούπολης, όπου θα μπορεί κανείς να αναζητήσει σχετικό αντίγραφο του υλικού της μελέτης (CD-R) αλλά και συμπληρωματικές πληροφορίες.​​ Παρακαλούμε να απευθυνθείτε στο email:​​ kport@alexpolis.gr.

 

Οι τυχόν απόψεις που θα κοινοποιηθούν, θα ληφθούν υπόψη για την τελική διαμόρφωση της μελέτης, ώστε να υπάρξει πληρέστερη αντιμετώπιση των ζητημάτων που αντιμετωπίζουν οι περιοχές παρέμβασης. Παρακαλούμε για την συμμετοχή σας.

 

 

Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΟΜΗΣΗΣ​​ 

ΚΑΙ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΎ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

 

 

 

  ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ ΣΕΡΑΦΕΙΜΙΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ​​ 

 

Β1 ΣΤΑΔΙΟ ΓΠΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ 

Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ Α3.1

ΦΕΡΕΣ Α3.2

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΦΟΡΕΩΝ

10 Απαντήσεις

  1. Αποπεράτωση ασφαλτόστρωσης της οδού Παπαφλέσσα, κατασκευή πεζοδρομίων εκατέρωθεν και στην κάθετη Διον.Σολωμού.
    Αναδιαμόρφωση του πεζόδρομου της οδού Αριστοτέλη Βαλαωρίτη.
    Απομάκρυνση των κάδων σκουπιδιών απο την συμβολή Παπαφλέσσα και Σολωμού.

  2. Καλήμερα στους συνδημότες της Αλεξανδρούπολης εχω 41 χρόνια ζωής έχω κατοίκηση στην οδο-γειτονεια εκεί γύρω στην Παπαφλέσσα ποτέ δεν είδα να υπάρξει άσφαλτος κ πεζοδρόμιο όπως έπρεπε να είναι το σημείο..Κάντε κάτι επιτέλους να κλειστούν οι λακούβες κ να μπει μια τάξη με το οδόστρωμα κ τα σκουπίδια κ να πεζοδρομηθεί επιτέλους.. ευχαριστώ πολύ..

  3. Δημιουργία πεζοδρομίων και συνέχιση ασφαλτόστρωσης στην οδό Παπαφλέσσα. Ενα πρόβλημα δεκαετιών που πρέπει επιτέλους να δωθεί άμεση λύση

  4. Αποπεράτωση ασφαλτόστρωσης της οδού Παπαφλέσσα, κατασκευή πεζοδρομίων εκατέρωθεν και στην κάθετη Διον.Σολωμού.
    Αναδιαμόρφωση του πεζόδρομου της οδού Αριστοτέλη Βαλαωρίτη.
    Απομάκρυνση των κάδων σκουπιδιών απο την συμβολή Παπαφλέσσα και Σολωμού.

  5. Αποπεράτωση ασφαλτόστρωσης της οδού Παπαφλέσσα, κατασκευή πεζοδρομίων εκατέρωθεν και στην κάθετη Διον.Σολωμού.
    Αναδιαμόρφωση του πεζόδρομου της οδού Αριστοτέλη Βαλαωρίτη.
    Απομάκρυνση των κάδων σκουπιδιών απο την συμβολή Παπαφλέσσα και Σολωμού.

  6. Η αδιαφορία δεκαετιών άφησε την οδο Παπαφλέσσα με Σολωμού στο έλεος τους. Άναρχη στάθμευση, σκουπίδια, χωμα, λάσπες . Επιτέλους δώστε άμεση λύση . Συνεχίστε τον δρόμο μέχρι την Σολωμού. Φτιάξτε τον περιβάλλοντα χώρο έτσι όπως αρμόζει στο κέντρο μιας σύγχρονης πόλης.

  7. Φτιάξτε κατάλληλες προυποθέσεις να ζήσει ο κόσμος που διάλεξε να ζεί στο κέντρο της πόλης. Δώστε λύση στο χρόνιο πρόβλημα της οδού Παπαφλέσσα -Σολωμού. Ο δρόμος ξεκίνησε κάποτε και έγινε άσφαλτοε, ΠΡΕΠΕΙ να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί σύμφωνα με πολεοδομικο σχέδιο.

  8. ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – ΜΑΚΡΗ

    Ένα έργο-Σταθμός σε βάθος δεκαετίας, που θα δώσει προσανατολισμό πραγματικής Ανάπτυξης στον Δήμο της Αλεξανδρούπολης – Από την στροφή Εγνατία, μέχρι το Λιμανάκι της Μάκρης

    Παραλείπουμε τον πρόλογο, τους στόχους, την προοπτική, κι ευθύς περνούμε στο δια ταύτα: Το μέλλον της Αλεξανδρούπολης βρίσκεται στο επίμηκες παραλιακό μέτωπο. Και αυτό θα αναδειχτεί στο σύνολό του με ένα και μοναδικό έργο. Τον παραλιακό δρόμο πλάτους 3-4 μέτρων που θα αρχίζει από τη στροφή Εγνατία και θα καταλήγει στο λιμανάκι της Μάκρης. Ένας δρόμος που η κατασκευή του πρέπει να ξεκινήσει από την παρούσα δημοτική αρχή για να ολοκληρωθεί μετά από αρκετές… θητείες. Ένας δρόμος που θα προταθεί και θα σχεδιαστεί –δήθεν- ως δρόμος άμεσης ανάγκης και επέμβασης για ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, αστυνομικά οχήματα. Στην -ας την ονομάσουμε- «παραλιακή» μήκους περίπου 10 χλμ θα απαγορεύεται η κυκλοφορία αυτοκινήτων. Ουσιαστικά θα λειτουργεί ως πεζο-ποδηλατό-δρομος, από τον οποίο θα έχουν ΟΛΟΙ άμεση πρόσβαση σε οποιοδήποτε σημείο της παραλίας.

    Ο τελικός σταθμός, το λιμάνι της Μάκρης, αποτελεί ίσως «μακρινό» στόχο, ωστόσο, η έναρξη κατασκευής της παραλιακής, από τη στροφή Εγνατία και η παράδοσή της κομμάτι- κομμάτι μέχρι τη Νέα Χηλή, θα φανερώσει την προοπτική ανάπτυξης και θα ανοίξει την όρεξη πολιτών, νέων επιχειρηματιών και καθημένων επί των εδράνων του δημοτικού συμβουλίου.

    ΤΑ «ΕΜΠΟΔΙΑ»

    Οι ιδιοκτήτες. Σε ιδιοκτησίες- περιφράξεις νόμιμες και παράνομες. Θα ξεπεραστούν με διαδικασίες, πειθούς, απαλλοτρίωσης, ή «εξαναγκασμού».

    Η ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ,

    δε γνωρίζω πως και πότε επιβάλλεται. Πάντως το έργο, εξ ορισμού αποτελεί ένα δρόμο άμεσης ανάγκης για λόγους πυρόσβεσης, ασφάλειας και επείγουσας ιατρικής πρόσβασης. Σοβαρά κριτήρια θαρρώ, για να κριθούν απαραίτητες οι απαλλοτριώσεις μιας λωρίδας 4 μέτρων επι του αιγιαλού.

    Ο «ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΟΣ»

    Όταν η παραλιακή, βήμα βήμα κατασκευάζεται και φτάνει στην περίφραξή μου, (συνήθως σε καταπατημένο αιγιαλό), θα είμαι τουλάχιστον αφελής να πιστεύω ότι θα σταματήσω το μεγαλύτερο έργο της πόλης. Και πώς να αντιμετωπίσω τους περιπατητές, που θα φτάνουν μέχρι στη σκουριασμένη περίφραξή μου θα παρατηρούν με περιέργεια το κιτς αυθαίρετό μου και θα αναρωτιούνται φωναχτά… «ποιος …. σταματάει το δρόμο!».

    Η ΠΕΙΘΩ,

    θα επέλθει με την ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, με την ενημέρωση για την προοπτική που διαμορφώνεται για όλους τους «εφαπτόμενους» στο έργο. Για όλους τους πολίτες αυτού του τόπου. Η πειθώ θα επέλθει εκ του αποτελέσματος. Βήμα βήμα, όσο διαμορφώνεται η παραλιακή, στο δρόμο της προς Χηλή – Μάκρη, θα προσθέσει αξία σε όλες τις παρακείμενες ιδιοκτησίες. Πολλές εξ αυτών θα εξελιχθούν σε rooms to let, beach bar και sea view tzatziki – souvlaki. Οι επόμενοι ιδιοκτήτες θα παρακολουθούν με την παλάμη πάνω από τα φρύδια, πότε το εργοτάξιο θα φτάσει στο οικόπεδό τους. Μερικοί βιαστικοί υποψήφιοι επιχειρηματίες, θα προθυμοποιούνται να πληρώσουν για να συνεχίσουν οι ίδιοι το έργο μέχρι την αυλή τους.

    ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ

    Τα Κόκκινα… και άλλα βράχια. Με μπλόκια μέσα στη θάλασσα ή στη φθηνότερη έκδοση, με παράκαμψη ζικ ζακ από ψηλά, ανάμεσα στις ιδιοκτησίες.

    Ρέματα. Ιρλανδικές διαβάσεις ή γεφυράκια για τη δέουσα ρομαντσάδα…

    ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

    Ένας δρόμος όλος θάλασσα… που το καλοκαίρι θα μυρίζει αντηλιακές κρέμες, τσίκνα και mojitos, και το χειμώνα θα στέλνει selfies σε Κωνσταντινούπολη, Σόφια και Βουκουρέστι.

    Και όπως συνήθως γίνεται… Όταν ο δρόμος παραδοθεί στο κοινό, όλοι όσοι άλλοτε αντιδρούσαν και απειλούσαν μέχρι τον… Άρειο Πάγο, θα ευγνωμονούν τον εκάστοτε δήμαρχο που ένωσε την πόλη με το προικώο χωράφι τους.
    Θα μου πείτε «μα θα περπατάει ο άλλος δέκα χιλιόμετρα να πάει στη θάλασσα;». Όχι φυσικά. Οι υπάρχοντες κάθετοι αγροτοχωματόδρομοι θα καταλήγουν στην παραλιακή. Οπότε οι περισσότεροι θα παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους στους ελαιώνες και στις καλαμιές και θα καταλήγουν πεζή στην παραλιακή. Μη θυμηθώ και την άμεση ανάγκη διάνοιξης κάθετων δρόμων, όπως αυτή έγινε αντιληπτή μετά την τραγωδία στο Μάτι.

    ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ

    Προτείνουμε έναν παραλιακό πλακόστρωτο δρόμο περιπάτου, ο οποίος θα ακολουθεί την ακτογραμμή στα όρια του αιγιαλού. Χωρίς μπάρες, χαμηλής εκσκαφής και υπόβασης με μικρά τεχνικά έργα όπου ρέματα και ροές όμβριων υδάτων.

    Πρόκειται ουσιαστικά για ένα «μονοπάτι» 3,5 – 4 μέτρων όπου το σημαντικότερο κόστος βρίσκεται στο μέτωπο προς τη θάλασσα. Με φωτισμό και παγκάκια ή κιόσκια θέας όπου η υπάρχει η δυνατότητα.

    Το μόνιμο παράπονο επισκεπτών και ντόπιων έγκειται στο γεγονός η Αλεξανδρούπολη δεν έχει «πρόσβαση», δεν διαθέτει παραλιακό μέτωπο στη θάλασσα. Βλέπε φωτεινά παραδείγματα: Βόλος, Καλαμάτα, Καβάλα, Θεσσαλονίκη κ.ά.

    Η τεχνική υπηρεσία του δήμου Αλεξανδρούπολης διαθέτει πλειάδα ικανών μηχανικών που θα φανταστούν και θα σχεδιάσουν την παραλιακή προοπτική της πόλης, μόλις λάβουν το ok του δημοτικού συμβουλίου. Και δεν είναι απαραίτητη η μελέτη και κατασκευή ολόκληρου του έργου μέχρι τη Μάκρη. Μπορεί να γίνει κομμάτι – κομμάτι, μέτρο-μέτρο, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες και δυνατότητες.

    ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΛΗΣ…

    Δεν γνωρίζω εάν η επέκταση του ΓΠΣ περιοχής Καλλιθέας – Ν. Χηλής προβλέπει παραλιακή οδό «επείγουσας ανάγκης». Πιθανόν να το «είδε» ο μελετητής. Ωστόσο, άλλες ήταν οι ανάγκες πριν 20 χρόνια που ξεκίνησε, άλλες σήμερα και διαφορετικές σε 10 χρόνια. Η παραλιακή της Αλεξανδρούπολης πρέπει να ξεκινήσει, ΤΩΡΑ, ανεξάρτητα από την πορεία των έργων υποδομής στο νέο ΓΠΣ.

    Η αναζήτηση στο διαδίκτυο μας παρουσιάζει λαμπρά παραδείγματα «διάνοιξης» παραλιακών πεζοδρόμων σε πόλεις από τη βόρεια Ελλάδα μέχρι την Κρήτη. Σε πόλεις που σε πείσμα των περιφράξεων, έφεραν χιλιόμετρα θάλασσας κοντά στους πολίτες, επισκέπτες και επιχειρήσεις.

    Περίπατος – τζόκινγκ – ποδήλατο πλάι στη θάλασσα, φιλοφρονήσεις σε Ελληνικά, Τουρκικά, Ρουμανικά και βουλγαρικά, χιλιόμετρα με ξαπλώστρες στην άμμο κάτω, ή στο γκαζόν επάνω, ορίζοντας η Σαμοθράκη και οδηγός από τη μια ο φάρος και από την άλλη, η δύση του ήλιου. Ας φανταστούμε την εικόνα, ο καθένας, με τα μέτρα της φαντασίας του.

    Σταύρος Παπαδόπουλος

    Το παρόν δημοσιεύτηκε πριν απο 4 χρόνια στην εφημερίδα Ελεύθερη Θράκη και στο radioevros.gr.
    ΥΣ Ένα μέτρο το μήνα εάν κάναμε, τώρα θα είχαμε ένα επιπλέον παραλιακό μέτωπο 68 μέτρων δυτικά της Στροφής Εγνατία…

  9. Άνθρωποι γεννήθηκαν και έφυγαν από την ζωή και δεν πρόλαβαν να δουν την οδό Παπαφλέσσα να συνεχίζεται κανονικά σαν δρόμος και όχι σαν χωματόδρομος. Εφόσον ξεκίνησε κάποτε η άσφαλτος πρέπει να ολοκληρωθει.

  10. Δεκαετίες ταλαιπωρίας ανθρώπων που ζούμε στο κέντρο και συγκεκριμένα στην οδό Παπαφλέσσα. Επιτέλους δώστε άμεση λύση με την συνέχιση ασφαλτοστρωσης του δρόμου. Το κέντρο της πόλης υποβαθμιζμεται με την ύπαρξη του χωματόδρομου και των σκουπιδιών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.