Προσβασιμότητα
Με ουσιαστικές και γενικές παρεμβάσεις και βελτιώσεις ο Δήμος Αλεξανδρούπολης κατόρθωσε να γίνει ένα παράδειγμα για τον τρόπο που αντιμετωπίζει τους πιο ευάλωτους δημότες.
Με συνέπεια και δέσμευση στην καταπολέμηση των κοινωνικών ανισοτήτων, έχει ξεκινήσει ένα πλάνο παρεμβάσεων στους δημόσιους χώρους για να μπορούν τα άτομα με αναπηρίες και προβλήματα κινητικότητας και προσβασιμότητας να βελτιώσουν την καθημερινότητά τους και να νοιώθουν φιλόξενο και προσιτό τον τόπο τους.
Στόχος είναι οι μετακινήσεις των ΑμΕΑ και γενικά των ευάλωτων δημοτών μας να είναι ασφαλείς και να πολλαπλασιάζονται και να βελτιώνονται οι κατάλληλες υποδομές, ώστε να είναι καθολικά προσβάσιμα τα πεζοδρόμια, τα κτίρια, τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς, τα πάρκα, οι πλατείες, οι χώροι αναψυχής, οι πολιτιστικοί χώροι, τα μουσεία, τα εστιατόρια κτλ.
Στοχευμένες και συνεκτικές παρεμβάσεις που καθιστουν το Δήμο Αλεξανδρούπολης φιλόξενο για όλους.
Υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία για την πολύτιμη σύμπραξη των εμπειρογνωμόνων τους σε θέματα προσβασιμότητας, ενώ ο Νομαρχιακός Σύλλογος ΑμΕΑ Έβρου αποτελεί σταθερό εταίρο του Δήμου Αλεξανδρούπολης, τόσο στον σχεδιασμό και την υλοποίηση πολιτικών και πρωτοβουλιών που αποσκοπούν στην ενίσχυση της προσβασιμότητας, όσο και στην εκτίμηση και διατήρηση τους
Απομάκρυνση από τα πεζοδρόμια και τους πεζοδρόμους εμποδίων που καθιστούν δυσκολότερη την μετακίνηση και την προσβασιμότητα, είτε αυτά αφορούν απορρίμματα και μεγάλα εγκαταλελειμμένα αντικείμενα είτε εμπορικές ή επιχειρηματικές δραστηριότητες (τραπεζοκαθίσματα, διαφημιστικά, ζαρντινιέρες, πρόχειρες κατασκευές κτλ)
Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και της ασφάλειας των πεζών με παρεμβάσεις στο οδόστρωμα (διαβάσεις πεζών), στην οδική σήμανση, στους φωτεινούς σηματοδότες κτλ.


Με στόχο την ασφαλή και αυτόνομη πρόσβαση στα καθάρια νερά του θρακικού πελάγους για όλους ανεξαιρέτως τους συμπολίτες μας
- Έχει ολοκληρωθεί ο εξοπλισμός των παραλιών με τέσσερις μηχανισμούς seatrac. Ο μηχανισμός seatrac αποτελείται από ράγες σταθερής τροχιάς, μέσα στις όποιες ένα ειδικά διαμορφωμένο κάθισμα μπορεί να κινηθεί μέσα και έξω από το νερό.
Το βασικό του πλεονέκτημα είναι ότι επιτρέπει την αυτόνομη πρόσβαση του ατόμου με κινητική αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα στη θάλασσα, καθώς το μεταφέρει στο νερό και μπορεί να επιστρέψει στη βάση του ώστε να παραλάβει άλλο άτομο. - Έχει εγκατασταθεί στην παραλία της Αγ. Παρασκευής, ειδικό ηχητικό σύστημα που διευκολύνει την πρόσβαση ατόμων με μερική ή ολική απώλεια όρασης μέσα στη θάλασσα.
- Έχουν τοποθετηθεί στις παραλίες Αγ. Παρασκευής και Κυανής Ακτής ειδικοί κάδοι προσαρμοσμένοι στις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία, αποδυτήρια, ειδική σήμανση και ειδική ομπρέλα θαλάσσης και έχουν διαμορφωθεί χώροι
- Έχει ολοκληρωθεί ο εξοπλισμός των παραλιών με τέσσερις μηχανισμούς seatrac. Ο μηχανισμός seatrac αποτελείται από ράγες σταθερής τροχιάς, μέσα στις όποιες ένα ειδικά διαμορφωμένο κάθισμα μπορεί να κινηθεί μέσα και έξω από το νερό.
- Το ανοιχτό θέατρο Αλτιναλμάζη, όπου πραγματοποιούνται οι πολιτιστικές εκδηλώσεις τους εαρινούς και θερινούς μήνες, διαθέτει ειδικές θέσεις ΑμΕΑ που διαθέτουν εμφανή επιδαπέδια σήμανση.
- Στο πλαίσιο της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης και σε στενή συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο Αλεξανδρούπολης, όλοι οι καταστηματάρχες έχουν προμηθευτεί ειδικές μετακινούμενες ράμπες που επιτρέπουν την ασφαλή είσοδο και έξοδο των ΑμΕΑ από τις επιχειρήσεις τους.
Έχουν τοποθετηθεί κούνιες για παιδιά μΕΑ σε πάρκα της πόλης ώστε να διασφαλιστεί το ασφαλές παιχνίδι των παιδιών με αναπηρία.

Στην κεντρική λεωφόρο της πόλης έχουν εγκατασταθεί ηχητικά φανάρια που ειδοποιούν τους έχοντες πρόβλημα όρασης.



Το καλοκαίρι του 2020 λειτούργησε για πρώτη φορά κατασκηνωτική περίοδος αποκλειστικά για παιδιά μΕΑ στις εγκαταστάσεις της Δημοτικής Παιδικής Κατασκήνωσης Μάκρης. Από τις 27/07 έως τις 3/08 φιλοξενήθηκαν 6 παιδιά με τους συνοδούς τους. Το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων ήταν προσαρμοσμένο στις ανάγκες των κατασκηνωτών ΑμΕΑ, και διασφάλιζε την ασφάλεια και την ευχάριστη διαμονή τους στον χώρο.

- Ενίσχυση συνολικά της βιώσιμης κινητικότητας και περιορισμός της χρήσης των μηχανοκίνητων οχημάτων
- Καταγραφή και διαρκής παρακολούθηση φθορών σε πεζοδρόμια, πεζοδρόμους, συστήματα υποβοήθειας ΑμΕΑ, οδοστρώματα κτλ